Interieur- & Verkoopstyling

checkpoint

TOP

KLIK op een foto voor een UITVERGROTING

       Nieuw: EXPATS

Gecertificeerd Verkoopstyliste

Millingse Mike Thijssen Europees kampioen Interior Designer 2016

Je huis als thuis

Mogen wij ons even voorstellen

ClassyLiving: wel of niet uw huis laten stylen?

Netjes interieur doet snel verkopen

Harderwijkse verkoopstyliste in programma 'Alles over wonen' van SBS 6

Uw huis verkopen? ZO DOET U DAT!


Millingse Mike Thijssen Europees kampioen Interior Designer

Mike Thijssen (20) uit Millingen aan de Rijn heeft in de finale Rusland verslagen tijdens EuroSkills in Gotenburg (Zweden) en daarmee is hij Europees kampioen Interior Designer. Thijssen zegt: "Een fantastische ervaring waarin ik mijn talent als Interior Designer Internationaal mocht laten blijken. Het heeft bloed, zweet en tranen gekost, maar ik ben ontzettend blij met het resultaat. Ik wil mijn bondscoach Anja Kroon, mijn ouders en alle supporters bedanken voor de steun tijdens de EuroSkills." Thijssen vertegenwoordigde Nederland tijdens EuroSkills: het EK voor beroepen dat van 1 tot en met 3 december 2016 werd gehouden in Gotenburg. In maart 2016 werd Mike nationaal kampioen tijdens het NK Interior Designer, Vakmanschap Skills Heroes en maakte daarom deel uit van team Nederland bestaande uit 39 talentvolle jongeren die allemaal nationaal kampioen zijn in hun vak. Mike heeft de afgelopen maanden intensief getraind voor de EuroSkills onder begeleiding van zijn bondscoach Anja Kroon.


“Ik vind het een mooie en leerzame weg, om je carrière bruisend te beginnen.”

Bij de wedstrijd interieur designer gaat het om een vertaalslag wat de klant wil veranderen of aanpassen in zijn huis/hotel/restaurant of kantoor. De interieur designer moet in vele technieken thuis zijn, bouwtechnisch inzicht hebben, kunnen werken met diverse presentaties programma’s zoals; sketch-up, Vectorworks, Illustrator, Photoshop en InDesign maar ook productenkennis gordijnen, vloeren, kleuren, meubels, ontwerpen van meubels. Daarnaast moet men beschikken over een groot empathisch vermogen voor een passend advies.

Je huis als thuis

“Wij worden bijna allemaal geleefd door de hectische wereld om ons heen. Daarom is het ‘huis-als-thuisgevoel’ zo belangrijk geworden. En daarom scoren alle woonprogramma’s zo hoog. Mensen willen gezelligheid en eenheid in huis, om er fijner te wonen of om het beter te kunnen verkopen. Daar help ik bij.


In de praktijk kom ik nogal wat mensen tegen die, als ze mijn beroep horen, denken dat het stylen van woningen reuze gemakkelijk is. Ja, je eigen huis een beetje leuk aankleden, dat kunnen veel mensen best. Maar dat vakmatig doen, soms zeven dagen in de week, is wel even wat anders. Als interieur- & vastgoedstylist (dus als ondernemer) ben je constant bezig met schakelen en met kijken naar de toekomst. Wat zijn de komende woontrends en kleuren? Wat doet de huizenmarkt? Wat spreekt mensen wel en niet aan. Wat ‘verkoopt’? Je kunt nooit op je lauweren rusten, moet steeds investeren in kennis en in producten, moet altijd bereid zijn om ‘the extra mile’ te gaan.


En… je moet je onderscheiden door béter te zijn dan anderen en door harder voor je klanten te lopen. Als dat je lukt, krijg je de interessante opdrachten.

En slaag je er vervolgens in om de huizen van je klanten zo aantrekkelijk te maken dat kopers graag willen kopen of dat mensen weer extra gelukkig met hun huis zijn, dan ga je naam maken.


Belangrijk is ook dat je beide benen stevig op de grond houdt. Voor mij is elke klant een klant. De ene week zit ik met bekende Nederlanders aan tafel, de andere week met aannemers, ontwikkelaars of architecten. De ene week zit je bij mensen in hun doorzonwoning die ze willen verkopen of willen aankleden, de andere week is het een miljoenenvilla die door goede styling een zo hoog mogelijke opbrengst moet opleveren. Ik luister goed naar wat de klant wil, zodat hij of zij rust en balans vindt in het eigen huis.”


Meer lezen ... over Checkpoint in de uitgave van de Harderwijker Magazine
“We hebben zelfs SBS6 gehaald”

Mogen wij ons even voorstellen

Geruime tijd geleden zijn wij benaderd door Anja, met de vraag of wij het leuk vinden om (oude) meubels op te knappen. Natuurlijk zeiden wij hier volmondig JA! tegen, vooral omdat dit zeer leerzaam is voor onze jongeren en, wat zeker niet onbelangrijk is, krijgen wij hier een vergoeding voor waar we dan weer leuke dingen van kunnen doen of kopen.


Ik zal jullie eerst even vertellen wie wij zijn: Wij zijn stage/dagbesteding ‘De brug’, onderdeel van Groot Emaus in Ermelo. Groot Emaus is een instelling voor jongeren met een licht verstandelijke beperking. De brug is een afdeling voor bezigheidsactivering, wat onderdeel uitmaakt van de afdeling arbeidstoeleiding en training. De afdeling kent een maximale grootte van 8 jongeren, verdeeld over de week. De problematiek van de jongeren is divers.

De jongeren hebben moeite met het zelf vormgeven van de dagindeling. De jongeren zijn sociaal onmachtig in hun omgang met de omgeving. Hun spanningsboog is kort, en reageren vrij impulsief. Het bieden van een beschermde en veilige leer/werkomgeving is een pre. Daarnaast is het belangrijk om de jongeren succes te laten ervaren met als doel de reeds opgedane vaardigheden te behouden en waar mogelijk nieuwe vaardigheden aan te leren.


Het werk dat Checkpoint ons bezorgd is leuk en leerzaam, en sluit perfect aan bij datgene wat wij hier doen. Hiermee geven we de jongeren vaardigheden mee, en zo leren de jongeren dat ze wel degelijk iets kunnen, en hierdoor wordt het zelfvertrouwen van de jongeren verhoogd.


Het werk dat Anja ons levert bestaat uit:

* Schuren en schilderen van meubels

* Spuiten van meubels, spiegels etc.

* Opknappen/repareren van meubels.


ClassyLiving: wel of niet uw huis laten stylen?

Volgens styliste Anja Kroon worden huizen die door haar zijn aangepast en ingericht doorgaans binnen drie maanden verkocht, ook al stonden ze al lang te koop. Met haar bedrijf Checkpoint Interieur- en Verkoopstyling (Harderwijk) wordt zij ingeschakeld door makelaars en huiseigenaren om huizen beter verkoopbaar te maken. Ze timmert aan de weg, schrijft ook columns voor huizensite www.huislijn.nl en voor het magazine Appartement & Eigenaar, adviseert makelaars en benaderde ClassyLife omdat ze ervaart dat haar vak meer vakmanschap verdient. Wij hebben haar gesproken, hebben haar werk gezien en Anja Kroon is nu in elk geval ClassyLife partner, iemand die wij u graag aanbevelen. Dat gebeurt niet zomaar! (Lees meer ...)

Netjes interieur doet snel verkopen

Potentiële kopers laten huizen links liggen door verpauperende uitstraling van veel VvE wooncomplexen.


Als vastgoed/interieurstylist kom ik in vele huizen en wooncomplexen, wat mij het meeste frustreert is de verpauperende uitstraling die de meeste VvE gebouwen uitstralen. De staat van de woningen en het complex is vaak verpauperd waardoor potentiële kopers afgeschrikt worden en kans op verkoop naar een dieptepunt daalt. De eerste indruk is vaak de meest bepalende, waarbij het in veel gevallen niet eens tot een bezichtig komt maar is het negatieve besluiten tijdens het bekijken van de foto’s.


Ik wil alleen maar aangeven hoeveel impact het heeft wanneer er niets wordt gedaan aan de entree, centrale ruimtes of andere vertrekken en dat begint al bij de buitengevels. Helaas blijkt uit ervaring dat beheerders van de VvE vaak te afwachtend zijn en laten de verpaupering te lang doorlopen waardoor de kosten alleen maar oplopen, onderhoud kost altijd geld maar niets doen kost veel meer geld. Investeren in onderhoud verdient zich altijd terug,maar kijk ook eens naar de uitstraling hierbij kan een goede vastgoedstylist een belangrijke toevoeging zijn, met wat praktische tips en een andere kijk op de mogelijkheden kunnen soms al heel snel wonderen worden verricht, kijk wat mogelijk is en geef uw complex een trotse uitstraling zodat elke gebouw een visitekaartje wordt naar de buitenwereld.

Harderwijkse verkoopstyliste in programma 'Alles over wonen' van SBS 6

De economie en huizenmarkt trekken weer iets aan, maar wie z'n huis te koop aanbiedt is nu één van de velen. Jezelf onderscheiden in een overvolle markt is belangrijk als je je huis snel wil verkopen. Verkoopstyliste Anja Kroon van Checkpoint, Interieur- & Verkoopstyling legt zich hier helemaal op toe en helpt potentiële verkopers met de verkoop van hun huis. Door de woning zo te stylen dat deze zich onderscheidt, springen deze woningen er in positieve zin uit en worden eerder verkocht. 'Gemiddeld is een woning die goed gestyled is tussen de veertien dagen en twee maanden verkocht', zegt de Harderwijkse onderneemster Anja Kroon die daar inmiddels ruime ervaring mee heeft. Ze werkt zowel voor particulieren als voor makelaars en kent de huizenmarkt in de regio op haar duimpje.


OGB Design

v.l.n.r. Tsjerk Jelgerhuis (filmer SBS6), Anouk van Kooijk (presentatrice “Alles over wonen” SBS6)

en Rémon Steen (teamleider Groot Emaus) - foto: Otto Büttner


Zondag 9 maart jl. was Anja met haar onderneming te zien in het SBS6 programma 'Alles over wonen'. Presentatrice Anouk van Kooijk bezocht haar in een modern gestylde woning en samen zijn ze wezen kijken op Groot Emaus in Ermelo, waar Anja haar meubelen laat stylen en opknappen. Teamleider Rémon Steen van Groot Emaus legde uit hoe belangrijk dit werk voor zijn pupillen is. Wie meer wil weten over de werkwijze van Checkpoint, interieur en verkoopstyling en wie zijn huis graag vlot wil verkopen kan altijd contact opnemen met Anja.

Kijk hier voor het filmpje van de uitzending van SBS6

Uw huis verkopen? ZO DOET U DAT!

Nu de huizen niet meer zo snel verkocht worden als vroeger, is het belangrijk dat uw woning er, ten opzichte van andere woningen op de markt, uit springt. Een mooie vaas met bloemen en de geur van appeltaart is tegenwoordig niet meer voldoende. Na professionele verkoopstyling van Anja Kroon van Checkpoint Interieur- & Verkoopstyling verkoopt u uw huis sneller. ‘Uit recent onderzoek van House of KIKI is gebleken dat 70% van de huizen die langer dan anderhalf jaar te koop staan, binnen drie maanden worden verkocht na verkoopstyling.’ ‘Potentiële kopers gaan altijd af op hun eerste indruk. Zij kijken er niet doorheen als een huis wat minpuntjes heeft en haken meteen af.’


‘Kijkers op woningsites beslissen al binnen tien seconden of een woning een bezichtiging waard is. Zorg dus dat u een goede eerste indruk achterlaat. Om ervoor te zorgen dat een woning op internet zich positief onderscheidt van andere woningen, wordt aansluitend op de styling een fotoreportage verzorgd.’

NIEUWS


Bellaart Real Estate is een snel groeiende, internationaal uitermate actieve specialist in met name buitenlands onroerend goed in het midden- en topsegment.


Ik begeleid en adviseer als Global Hostess cliënten die waar ook ter wereld een tweede huis willen kopen en ondersteun hen desgewenst met advies en coördinatie om van een nieuw huis hun tweede ‘thuis’ te maken.


Meer informatie


Deze nieuwe uitdaging combineer ik met de aangenaam succesvolle activiteiten van Checkpoint Interieur- en Verkoopstyling.


Dus aarzel nooit om contact op te nemen.


   TE KOOP | Exclusief Penthouse Met Lift